סיורים בעקבות לוי אשכול

נפגשים עם ההתישבות

11 הנקודות הן אחד-עשר יישובים אשר הוקמו במבצע התיישבות גדול בנגב הצפוני בשנת תש”ז כדי ליצור מציאות דמוגרפית חדשה בנגב טרם קום המדינה.

בואו לפגוש את המתיישבים הממשיכים את המסורת הארוכה של התיישבות וחקלאות בנגב.

ההתישבות בחולות חלוצה

סיור ביישובים החדשים המוקמים בחולות חלוצה על ידי תושבים מגוש קטיף שלקחו על עצמם כמשימה להפריח את המדבר. הסיור כולל ביקור בחממות ובגידולים האורגניים ושיחה ממבחר שיחות שונות על ההתישבות, על צמיחה מתוך משבר הפינוי, ועל היישוב נצרים.

אנדרטת נירים (דנגור)

האנדרטה נמצאת במקום בו הוקם לראשונה קיבוץ נירים בשנת תש”ז במסגרת עליית 11 הנקודות להתיישבות בנגב.
יום לאחר הכרזת המדינה פלשו המצרים לארץ ובאותו היום תקפו את נירים. חברי נירים העבירו את מגוריהם לחפירות מתחת לאדמה והדפו את התקפת המצרים עם 42 אנשים בלבד מול שריוניות ומשאיות מלאות חיילים של המצרים.
האנדרטה בנויה בצורת בית בטחון עם מרפסת בולטת ובמקום דגם של נירים במלחמה ואתר זיכרון לשמונת הנופלים בהתקפה.

סיור באנדרטת נירים - דנגור

מעוז מול עזה

מוזיאון המספר את קורות קיבוץ סעד במלחמת העצמאות. הקיבוץ עמד בעקשנות מול הצבא המצרי כמעט ללא נשק וכתוצאה מן ההפגזות נהרסו כל המבנים של הקיבוץ למעט בית הבטחון שבו שוכן המוזאון.

בית הכנסת העתיק במעון

מעון העתיקה, שנמצאת ליד קיבוץ נירים, נמצאו שרידי בית כנסת שלפי המשוער נבנה לפני לפני כ-1500 שנה. במקום נמצאת רצפת פסיפס ובה מנורה וסמלים יהודיים נוספים. במקום נמצאו גם חפצים כגון מטבעות ותשמישי קדושה.

בית הכנסת במעון

אנדרטת “חץ שחור”

האתר הוקם עלי ידי עמותת “חץ שחור” המורכבת מלוחמי הצנחנים מדור פעולות התגמול ששמה לה למטרה להקים אתר מורשת וזיכרון לנופלים בקרב ולסיפור גבורתם של הלוחמים בפעולות התגמול.

אנדרטת אוגדת הפלדה

אוגדת הפלדה כבשה את פתחת רפיח במלחמת ששת הימים והגיעה עד תעלת סואץ. ביזמת המשפחות השכולות הוקמה האנדרטה בעיר ימית שבסיני ובעקבות הפינוי הועתקה האנדרטה לפתחת שלום. האנדרטה משתרעת של שטח של 15 דונם ובמרכזה מגדל עם מרפסת שממנה אפשר לצפות על כל האיזור.

אוגדת הפלדה

התקשרו עכשיו לקביעת סיור 08-9924-933

סיור #1 בעקבות לוחמים וגבורה

מה בסיור? אנדרטת חץ שחור, הקמת 11 הנקודות וגבורת לוחמים באוגדת הפלדה ועוד.

סיור #2 בעקבות ההתישבות

מה בסיור? סיפורו של קיבוץ סעד במלחמת העצמאות, הקמת אחת עשרה הנקודות ועוד.

סיור #3 בעקבות קו המים וההתישבות בימינו

מה בסיור? מרכז קטיף, מוזיאון המים בניר-עם ותצפית אל משולש הגבולות.